Landing page – co to jest?

Działania akwizycyjne w Internecie mają się znakomicie. Dowodzi temu wysoki wskaźnik otwierania stron typu landing page. Są to w większości strony produktowe, nastawione na zachętę do sprzedaży wybranego produktu lub usługi. Poznaj szczegóły dotyczące stron landing page i przekonaj się, że dzięki nim także i Twoja działalność może w sieci odnieść niespodziewany i długotrwały sukces!

Landing page, czyli strona numer jeden!

Najpierw jest reklama w formie baneru, zachęcająca do wejścia na daną stronę. To właśnie landing page, zachęcająca do zakupu i zatrzymania się pod wskazanym adresem na nieco dłuższą chwilę. To wyrafinowane działanie akwizycyjne ma sens zwłaszcza wtedy, gdy strona zostaje w pełni dopieszczona od strony graficznej i posiada oryginalny, wpadający do głowy content. Landing page jako strona internetowa istnieć może osobno lub tworzyć część wstępną dla bardziej rozbudowanej witryny. Im bardziej rozbudowana jest zależność, tym bardziej profesjonalne wrażenie odnoszą klienci.

Landing page i jej zadania

Do zadań “pierwszej strony” należy:

  • generowanie potencjalnych klientów, przyciąganie ich określoną ofertą, wzbudzanie ciekawości, wzrost zainteresowania propozycją komercyjną
  • działania w oparciu o formularz elektroniczny, stanowiący narzędzie do przechowywania i pozyskiwania danych osobowych z adresami mailowymi oraz numerami telefonów potencjalnych klientów
  • oferowanie w sprzedaży pojedynczych produktów, usług oraz korzystania z innych witryn powiązanych branżowo oraz tematycznie

Landing page – szybkie przekierowanie i efekty

Wystarczy jedno kliknięcie w banner lub niepozorny link gdzieś na aktualnie przeglądanej stronie. Landing page stanowi rozwinięcie treści utrzymanej w niewielkim komunikacie na bannerze lub linku. Niektórzy mylnie opisują landing page jako stronę firmową danej oferty, a to nieprawda. Wszystkie treści na niej się znajdujące mają kierować nas w stronę konwersji. Oferta strony internetowej po przekierowaniu stanowi już oddzielne zjawisko. Konwersja prowadzi najczęściej do kolejnych działań. Przybierają one postać:

  • wchodzenia w proces zakupów
  • przekazywania naszych danych w postaci maila oraz telefonu
  • rejestrowania na stronie
  • rozsyłania linków i wiadomości o ofercie do zaprzyjaźnionych i bliskich nam osób
  • głębszego wczytania się w historię marki i bliższe zapoznanie się z ofertą, nawet, jeśli targają nami pewne wątpliwości
  • zapoznania się z materiałami filmowymi oraz treściami z broszur reklamowych

Landing page, a konwersja

Skuteczność w działaniu landing page ocenia się w oparciu o wskaźniki procentowe procesów konwersyjnych. Mają one różną wartość, w zależności od branży, jaką poddawana jest badaniom. Wiadomo, że branże niszowe we wszelkich rankingach wypadną nieco gorzej od tych przodujących, na które odnotowujemy stałe zainteresowanie. Większość wyników przeprowadzanych kampanii plasuje się między wartościami od 2 do 3 procent. Daje to obraz pokazujący, że na 2000 osób, które zdecydowały się wejść na landing page, od 40 do 60 osób zdecydowało się podjąć wybrane, dalsze akcje, jakie zostały opisane powyżej.