Tworzymy optymalnie skuteczny newsletter!

Tworzymy optymalnie skuteczny newsletter!

Rozróżniamy różne kanały marketingowe umożliwiające szybkie dotarcie do potencjalnych odbiorców na nasze produkty lub usługi. Do najczęściej wykorzystywanych, a zarazem najskuteczniejszych należą newslettery. Zwroty z inwestycji opartych na newsletterach mogą przynosić zwroty sięgające nawet kilka tysięcy procent. Dlaczego w prowadzeniu sprzedaży i budowaniu marki przez Internet newsletter jest tak bardzo ważny?

Newsletter jako pomoc w budowaniu imperium finansowego

Na sukces działania poprzez newsletter wpływ ma wiele elementów. Sprzedaż maili będzie miała wysoki poziom pod warunkiem, że będa one regularnie otwierane przez odbiorców. Wtedy zaczyna się walka o dotarcie produktu do właściwych rąk. Początkowym zadaniem będzie zatem zmaksymalizowanie współczynnika otwarć wiadomości na skrzynkach mailowych. Większość z nas w sytuacjach otrzymywania anonimowych wiadomości, bez otwierania ich i automatycznie kieruje je do kosza lub do folderu o nazwie SPAM. I nasi klienci mają do tego prawo, jeśli otrzymają wiadomość z maila o dziwnej nazwie lub takiego, który na pierwszy rzut oka nie wzbudza zbyt wysokiego zaufania. W kampanii przeprowadzanej za pomocą newsletterów trzeba po prostu jasno pokazać kim się jest oraz nakreślić cele współpracy – oczywiście w samych superlatywach.

Newsletter na poważnie!

Tworząc newsletter, nie powinniśmy ograniczać się jedynie do operowania nazwą naszej firmy. Ważne, by komunikacja sygnowana była nazwiskiem osoby odpowiedzialnej za stworzenie newslettera. To zawsze dobrze robi dla ogólnej komunikacji, ma się wrażenie kontaktu z rzeczywistą osobą, a nie z adresem biurowca, podanym na zimno i bez emocji. Już dawno udowodniono, że maile sygnowane imiennie są częściej otwierane od tych typowo oficjalnych. Trzeba też uważać, by newslettery nie były przekazywane przez adresy bezpłatnych serwisów pocztowych, ponieważ świadczyć będzie to bardzo nieprofesjonalne. Newsletter powinien być kierowany wyłącznie tylko z naszego adresu firmowego, a nie z adresu mającego w końcówce nazwę popularnego portalu lub wyszukiwarki. Nie tędy droga. Trzeba zadbać o zbudowanie własnej domeny!

Newsletter – wyznaczenie celu!

Wiadomość w postaci newslettera zainteresuje naszego potencjalnego klienta wtedy, gdy przedstawimy mu temat w sposób interesujący i intrygujący. Czytelnik w chwili czytania tematu musi zapragnąć przejść do dalszej części wiadomości. Nie są to proste sztuczki, ale istnieje wielu specjalistów, którzy znają się na tym, w jaki sposób szybko wzbudzić zainteresowanie. Trzeba skupić się na:

    • przedstawieniu wszystkich korzyści, jakie można zyskać po zapoznaniu się z ofertą
    • ezygnacji z clickbaitów, które zawsze irytują i mogą przyczynić się do tego, że nasz odbiorca odbierze ofertę jako nachalny i głupi żart
    • umiejętnym dobieraniu słów – kluczy
    • ograniczaniu tytułu do 60 znaków, o inaczej program pocztowy będzie je skracał
    • częstym stosowaniu cyfr, wartości procentowych oraz personalizacji tytułów
    • przystopowaniu pracy przycisku CAPS LOCK i ograniczeniu emotikonów

Wszystkie te elementy pomagają przygotować profesjonalny newsletter, który ma szansę na dłuższe zagoszczenie w świadomości klienta.