Jak zwiększyć świadomość marki?

świadomość marki

Jak zwiększyć świadomość marki? Co można zrobić poza tradycyjną reklamą, aby marka zaistniała dla dużego grona odbiorców? Poniżej prezentujemy kilka sposobów, które warto wypróbować.

Wykorzystaj media społecznościowe na swoją korzyść

Strony takie jak Facebook, Twitter czy Instagram stanowią świetną i bezpłatną platformę do promowania naszej działalności, budowania marki i zdobywania nowych odbiorców. Warto dbać o swój profil, zasilać go  aktualnymi treściami, które zainteresują odbiorcę. Specjalistyczna wiedza pomoże Ci zdobyć zainteresowanie. Ważne jednak jest zaangażowanie i aktywność, tylko wtedy zdobędziesz wiernych odbiorców. Odpowiadaj na komentarze, angażuj obserwatorów w dyskusje.

Chcesz zwiększyć świadomość marki? Zorganizuj wydarzenie

Bez względu na rodzaj działalności jaką prowadzisz, zorganizowanie wydarzenia na żywo to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Nie musi to być wielkie wydarzenie. Sprawdzić się może przyjęcie bożonarodzeniowe a nawet grill. Może warto przeprowadzić warsztaty i podzielić się swoją wiedzą? Bezpośrednie spotkanie z odbiorcą to okazja do poznania stylu i osobowości Twojej marki.

Połącz siły z inną firmą

Jeśli potrafisz znaleźć inne firmy, które mają podobną grupę odbiorców, ale nie stanowią Twojej konkurencji rozważ połącznie sił dla odniesienia obopólnych korzyści. Prowadzisz kwiaciarnię? Możesz wziąć pod uwagę np. udzielenie rabatu dla klientów lokalnego sklepu a akcesoriami ślubnymi. Może to stanowić świetny sposób na przyciągnięcie nowych klientów a dla  firmy o ugruntowanej pozycji na rynku to będzie sposób na okazanie wdzięczności klientom bez ponoszenia kosztów. Sprawdź lokalne możliwości.

Zostań sponsorem

Sponsoring eventu to kolejny sposób na dotarcie do grupy docelowej i zwiększenie świadomości marki. Sponsorowanie wydarzenia może stać się okazją do spotkania bezpośredniego z uczestnikami i do otwartych możliwości budowania marki. Wybieraj mądrze. Wybierz wydarzenie lub produkt pozostający w zgodzie z Twoją filozofią i przekazem jaki tworzysz.

Inwestuj w artykuły promocyjne

Drobne upominki firmowe to sprawdzony sposób na podziękowanie klientom za ich lojalność a jednocześnie wzmocnienie świadomości marki. Przykładowo, notesy czy długopisy opatrzone logo Twojej firmy to niewielki koszt a sprawią, że dane kontaktowe będą na wyciągnięcie ręki przez długi czas. Może warto zainwestować w coś unikatowego i spersonalizowanego? Z pewnością zachwycisz odbiorcę, który chętniej podzieli się informacją w mediach społecznościowych docierając tym samym do jeszcze szerszego grona odbiorców.